.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لينترپاك بهشهر پابرجا اما سوت و كور

شركت لينترپاك بهشهر كه قريب به 20 سال از تاسيس آن مي‌گذرد، هم اكنون در سكوت و بي‌رمقي مشغول به ‌كار است.

شركت لينترپاك نخستين توليد كننده آلفاسلولز در ايران براي مصارف فيزيكي و شيميايي است كه به‌دليل رعايت نكردن استانداردهاي زيست محيطي همواره مورد مواخذه سازمان حفاظت از محيط زيست بوده است.

شركت لينترپاك بهشهر در رديف چهارم فهرست شركت‌هايي قرار دارد كه درصد سهام سازمان صنايع ملي ايران بر اساس مصوبه هيئت وزيران و بنا به پيشنهاد شماره 30691/60 مورخ 2/2/1386 وزارت صنايع و معادن و به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در كنار شركت‌هاي چرم لرستان، فراگير بافت بلوچ، شركت گروه صنعتي وين و شركت نان شهر قابل واگذاري به سازمان بازنشستگي كشوري است.

خبر واگذاري شركت لينترپاك به يكي از سازمان‌هاي كشوري را چندي پيش احمد علي مقيمي نماينده مردم شرق مازندران در گردهمايي بزرگ بسيجيان بهشهري كه در حسينيه قتلگاه بهشهر برگزار شد، عنوان كرد و طي آن خبرنگار فارس درصدد توضيحات بيشتري درباره فراز و نشيب‌هاي مربوط به اين شركت از مديرعامل مربوطه در تهران شد كه تاكنون پاسخي داده نشده است.

جنگل‌ها و كشت‌زارهاي پنبه منابع اصلي سلولز هستند و اگر به دقت مصرف شود، تمام نشدني است زيرا به‌طور منظم توسط طبيعت در يك دوره زماني نسبتا كوتاه دوباره توليد مي‌شود.

گياه پنبه پس از گل دادن داراي دو نوع الياف بلند و كوتاه است كه در كارخانه پنبه پاك كني از دانه جدا مي‌شود و به مصارف نساجي مي‌رسد.

الياف كوتاه پنبه كه به دانه پنبه متصل است در دو مرحله و قبل از روغن كشي از دانه جدا مي‌شود، اين دسته از الياف در برش اول و دوم كه بلندي آنها در نهايت به دو تا سه ميلي متر مي‌رسد، مواد اوليه كارخانه پنبه پاك كني هستند و به شكل عدل‌هايي به وزن حداكثر200 كيلوگرم در آمده و پس از تصفيه و پالايش در كارخانه لينترپاك تبديل به آلفاسلولز مي‌شوند كه درصد خلوص آن در لينتر خام بين 73 تا 78 درصد است.

آلفا سلولز توليدي در گريدهاي مختلف به شكل توده و فشرده و در ابعاد پيشنهادي بسته بندي مي‌شوند.

در آزمايشگاه لينتر پاك بهشهر ويژگي‌هاي خمير نهايي كنترل و آزمايش‌هايي چون تعيين درصد مواد قابل استخراج در دي كلرومتان، درجه سفيدي، درصد رطوبت، تعيين درصد خلوص، درصد خاكستر، درجه رواني خمير و تعيين درجه پليمريزاسيون صورت مي‌گيرد.

تهيه مناسب و با كيفيت اوراق بهادار، فيلترهاي كاغذي، كاغذ تحرير مرغوب و پودر مرغوب از كاربردهاي فيزيكي شركت لينتر پاك و تهيه نيتروسلولز و ابريشم مصنوعي از جمله كاربردهاي شيمياي آن هستند.

هر چند عمليات تصفيه و پالايش لينتر و توليد آلفاسلولز در آزمايشگاه شركت لينتر پاك مرتب كنترل مي‌شود اما توليد فاضلاب حاصل از رنگ‌ها و مواد به‌كار رفته در محصولات و غلظت آلاينده‌ها به ميزان قابل توجهي بيشتر از مقدار طراحي شده در كارخانه‌هاي كاغذ سازي ايران است كه با رعايت استانداردهاي زيست محيطي مي‌توان آن را كاهش داد./فارس

اين خبر ادامه دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.